Dopełnieniem działań marketingowych są niewątpliwie działania kierowane bezpośrednio do potencjalnych klientów za pomocą poczty internetowej. E-mailing w ciągu ostatnich lat stał się najczęściej wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Aby osiągnąć sukces w tym działaniu należy przede wszystkim doskonale wybrać grupę docelową, następnie zadbać o atrakcyjny temat i zachęcający do zapoznania się z zawartością wygląd maila.
Ważne aby system z którego korzystamy oprócz swojej prostoty w obsłudze, dawał pełen obraz co dzieje się z wysłanymi przez nas mailami, czyli kto je odczytał, kto kliknął w załączoną grafikę lub bezpośrednio w link zamieszczony we wiadomości.
Jak napisałem powyżej wybór grupy docelowej stanowi najważniejszą czynność w przygotowaniu e-mailingu. Grupę celową wybieramy wg pewnych założeń i ważne jest aby biznesowa baza danych z której korzystamy dawała jak największe możliwości jej selekcji. Ja od wielu lat pracuję z międzynarodową bazą danych Kompass. Zawiera ona szczegółowe informacje o firmach z kilkudziesięciu krajach na świecie. Oprócz danych teleadresowych, zawiera dane administracyjne, informacje o wielkości obrotów w danym roku fiskalnym, udziału w obrocie eksportu, ilości zatrudnionych w firmie, kadrze zarządzającej, krajach i obszarach eksportu i importu oraz dokładnie definiuje wytwarzane produkty, dystrybuowane towary oraz świadczone przez daną firmę usługi.
Jak pisałem sam z niej korzystam i polecam pracę na niej podczas e-mailingu jak i podczas wyboru potencjalnych partnerów biznesowych do kontaktu telefonicznego