Niezawodne pozycjonowanie – czy nadal jest możliwe?

Co to takiego?

Czym jest pozycjonowanie?

Co właściwie oznacza termin pozycjonowanie? To nic innego jak wpływanie na pozycje strony www w wyszukiwarkach internetowych. Każda wyszukiwarka kieruje się innymi algorytmami przy podawaniu listy wyników będących odpowiedzią na zapytanie szukającego internauty. Wg serwisu ranking.pl największą popularnością wśród użytkowników w Polsce cieszy się wyszukiwarka Google.pl i to właśnie ona jest najczęściej wybierana jako miejsce marketingu internetowego wśród zleceń dla firm pozycjonerskich.

Pozycjonowanie to nie czary, czy też tajemna wiedza, a taki pogląd utarł się przez lata w świadomości społeczeństwa, nie jest to jednak też działanie szybkie i łatwe. Aby odnieść sukces potrzebna jest wiedza i systematyczna praca oraz ciągłe doskonalenie swoich umiejętności powiązane z poznawaniem zasad wciąż zmieniających się zasad wyszukiwarki, które są odpowiedzialne za kolejność wyników wyszukiwania.

czy opłaca się inwestować w tę formę reklamy?

Zdecydowanie TAK.

Proszę sobie odpowiedzieć na pytanie czego ostatnio szukaliście Państwo w Internecie i które linki w wynikach wyszukiwania kliknęliście..

Dawniej, a teraz

Jakiś czas temu wystarczyło techniczne podejście do pozycjonowanej witryny – optymalizacja kodu serwisu internetowego, treści słów kluczowych i przypięcie linków, których moc i ilość przekładała się na pozycje osiągane w wyszukiwarkach.

Obecnie google strasznie utrudniło pracę firm pozycjonerskich.  Każdy link dla wyszukiwarki może być nienaturalny i za każdy można zostać ukaranym wpadnięciem w filtr. Dodatkowo nie ma definicji co to są nienaturalne linki.

Konkurencja w każdej chwili może dopiąć linki z jakiegoś znanego systemu wymiany linków lub jakiejkolwiek strony i zadenuncjować wyszukiwarce, że używamy nienaturalnych metod wpływania na wyniki wyszukiwania. Tak też pracuje ta branża -)

Dlatego należy podejmować o wiele więcej działań niż w poprzednich latach, które to dodatkowo są zdecydowanie kosztowniejsze niż wcześniej. Można tutaj wymienić niektóre z nich: między innymi aktywność w mediach społecznościowych, budowanie stron bogatych w treść, korzystanie z marketingu szeptanego, katalogowanie w zaufanych miejscach oraz praca z content marketingiem

Pozycjonowanie, a Adwords

Porównując pozycjonowanie do kampanii linków sponsorowanych można wyróżnić następujące różnice.
W przypadku kampanii linków sponsorowanych płacimy za każde kliknięcie , co w czasie wzmożonego wyszukiwania danych słów może skutkować wydaniem dużego budżetu reklamowego lub brakiem wyświetlenia reklamy. Pozycje w wynikach naturalnych wyszukiwarki są stale widoczne

Część internautów z zasady nie klika w linki sponsorowane traktując je właśnie jako płatną reklamę, dlatego inwestując w pozycjonowanie z pewnością zdobędziemy większą ilość kliknięć niż w przypadku kampanii adwords.

Kolejną kwestią jest prestiż, który niewątpliwie wydaje się większy w przypadku wysoko wypozycjonowanej strony www.
Korzystając z profesjonalnej firmy pozycjonującej cały czas zbieramy pozytywne oceny naszej strony i domeny przez wyszukiwarkę, co będzie procentować w przyszłości. Można powiedzieć że inwestujemy w nasz serwis www, w zależności jak dużo pozytywnych punktów wyszukiwarki zbierzemy, tym większą wartość nasza strona i domena będzie miała nawet wtedy gdy skończymy korzystać z usług zewnętrznych pozycje naszej strony, a przynajmniej część z nich powinny się utrzymać. Natomiast w przypadku linków sponsorowanych kiedy budżet przeznaczony na reklamę się skończy nasza strona nie będzie po prostu promowana.

Statystyki

  • 2000 fraz

    pozycjonowanych

  • 73% fraz

    w top 10