Optymalizacja serwisu www
Optymalizacja strony www, to nic innego jak dostosowanie jej zarówno pod względem kodu, czyli informatycznego języka jakim jest napisana oraz treści, które się na niej znajdują do wymagań wyszukiwarek internetowych.
Zdecydowanie łatwiejsze jest dostosowanie merytorycznej zawartości serwisu, gdzie główną zasadę stanowi umieszczenie słów kluczowych w zawartych treściach oraz odpowiednio dobranej nawigacji po stronie www. Pomoże to robotom wyszukiwarek oraz internautom na szybkie poruszanie się po naszej stronie i dojściu do szukanych treści. Ważne również aby przy konstruowaniu samej treści, która ma znaleźć się na serwisie www nie kopiować tekstów z innych miejsc w sieci. Nasze artykuły mają być po prostu „unikatowe.”
Dostosowanie kodu strony inaczej można by ująć jako wpasowanie się w przepisy i standardy, którymi posługują się wyszukiwarki w czasie indeksowania zasobów Internetu. Celem optymalizacji kodu jest osiągnięcie jak najlepszego wizerunku naszej strony www podczas sprawdzania jej przez roboty wyszukiwarki.
Najczęściej w tym temacie zwraca się uwagę na odpowiednią strukturę nagłówków – h1, h2, metatagi, takie jak tytuł podstrony (title), opis (description), słowa kluczowe (keywords), atrybuty dla grafiki, ustawienie przekierowań czy też odpowiednie wstawienie plików wskazujące dla wyszukiwania lokalnego. To właśnie jedne z najczęściej poprawianych trybików w kodzie stron www.
Po co to wszystko?
Jeszcze raz odpowiem, po to aby znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania. Niestety sama optymalizacja w dzisiejszych czasach już nie wystarczy aby to osiągnąć.
Zamów audyt strony
Kary nakładane przez wyszukiwarkę
Bany, filtry, oflagowania stron to możliwe sposoby ukarania strony www przez wyszukiwarkę.
Filtry to nic innego jak kara polegająca na znaczącym obniżeniu pozycji dla danych fraz lub całej domeny.
Bany stosowane były kilka lat temu, polegają na wykluczeniu domeny z wszystkich wyników wyszukiwania.
W połowie roku 2013 wyszukiwarka google masowo zaczęła nakładać nowe jakościowo kary zwanymi filtrami ręcznymi. Teoretycznie nakłada je pracownik zespołu Google Search Quality Team, powołanego oficjalnie do dbania o czystość i jakość wyników wyszukiwania. Wcześniej mieliśmy najczęściej do czynienia z filtrami algorytmicznymi, które na ściśle określoną jednostkę czasu nakładał algorytm.
Poza wprowadzeniem nowej jakości kar – filtrów ręcznych – wprowadzono również możliwość komunikacji z pracownikami zespołu odpowiedzialnego za ich nadawanie. Dzięki temu powstała możliwość niejakiego wyspowiadania się ze „swoich grzeszków” przed wyszukiwarką oraz możliwość anulowania ręcznie nałożonej kary.
Nasz Zespół od momentu wprowadzenia kar ręcznych przez google pomógł wyjść z filtrów ręcznych nałożonych na domeny wielu nowym klientom, zgłaszającym się do nas po spadkach zanotowanych przy pozycjonowaniu ich witryn.